22 września 2012

Bławatki (qullingowe)

Chaber bławatek (Centaurea cyanus) - w Polsce pospolity chwast polny wyróżniający się wśród zbóż intensywną niebieskofioletową barwą. Barwę tę zawdzięcza antocyjanom, w które jest bogaty. Składniki te decydują o moczopędnych, przeciwbakteryjnych, przeciwzapalnych, przeciwkrwotocznych i żółciopędnych właściwościach wyciągów z bławatka.
Pamiętam jak każdego lata przyciągały mnie ich kolonie w zbożach. Dla moich dziadków  i rodziców były tylko pospolitym chwastem, a mnie zawsze inspirowały. Przyciągał mnie ich nietypowy i intensywny kolor, który przypominał mi niebo i oczy kogoś kogo się bardzo lubiło...

I to właśnie bławatkom poświęciłam moją pierwszą qullingową kreację. Jakby mogło być inaczej? Oto jej efekty:






Karteczka powędrowała do mojej kuzyneczki na imieniny :)

Przygotowałam drugą z podobnym motywem, ale bardziej delikatną. Pokażę ją w drugiej odsłonie.




1 komentarz:

Sabina Pamphili pisze...

I am so glad that I looked. I did not know that you also work in a totally different way: with your hand. Beautiful work, you really are a great artist, cara mia amica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...